Κινητή, σύγχρονη - με νέα εστίαση στους βιομηχανικούς και ιδιωτικούς πελάτες
Werth, Ιανουάριος 2017. Η αυξανόμενη σημασία των τεχνολογιών της πληροφορίας σε όλους τους τομείς αντικατοπτρίζεται όλο και περισσότερο στην επικοινωνιακή συμπεριφορά του κατασκευαστικού κλάδου. Ενώ οι ιστότοποι του κλάδου αποτελούσαν επί μακρόν κυρίως βιτρίνες προϊόντων και υπηρεσιών, η εστίαση μετατοπίζεται πλέον στην άμεση επαφή και τον διάλογο με τους πελάτες. Παράδειγμα αυτού είναι ο πλήρως ανασχεδιασμένος δικτυακός τόπος της Novoferm, ενός από τους κορυφαίους Ευρωπαίους προμηθευτές συστημάτων θυρών, πυλών, κουφωμάτων και χειριστηρίων στην Ευρώπη. Είτε πρόκειται για τον σχεδιασμό, τη δομή, την πλοήγηση, το περιεχόμενο ή την τεχνολογία, όλα τα στοιχεία του ιστότοπου www.novoferm.de, ο οποίος ξεκίνησε στα τέλη του 2016, είναι προσανατολισμένα στις προσδοκίες και τη συμπεριφορά των χρηστών των διαφόρων ομάδων πελατών. Για πρώτη φορά, η Novoferm έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην άμεση προσέγγιση των τελικών πελατών: Οι ιδιώτες και οι βιομηχανικοί τελικοί πελάτες "εξυπηρετούνται" στους δικούς τους τομείς.
Η συνεπής εστίαση στον πελάτη αντικατοπτρίζεται ήδη στη νέα μπάρα κεφαλίδας, η οποία τοποθετείται ακριβώς κάτω από τις συνήθεις κατηγορίες Αναζήτηση, Τύπος, Σχετικά με εμάς, Επικοινωνία και Συχνές ερωτήσεις: Οι ιδιώτες και οι βιομηχανικοί τελικοί πελάτες μπορούν να βρουν εδώ το σημείο εισόδου στον "δικό τους" κόσμο της Novoferm, σε μια εμφανή, καλά ορατή θέση. Οι εξειδικευμένοι πελάτες εξακολουθούν φυσικά να λαμβάνουν ειδικές πληροφορίες, και η Novoferm έχει και εδώ εξασφαλίσει μεγαλύτερο προσανατολισμό και σαφήνεια για τις ομάδες-στόχους: οι πληροφορίες που απευθύνονται σε εμπόρους, κατασκευαστές και αρχιτέκτονες προσφέρονται σε τρεις ξεχωριστές πύλες. Επιπλέον, υπάρχει άμεση πρόσβαση στην πλήρη επισκόπηση των προϊόντων και ένα στοιχείο μενού με όλες τις τρέχουσες προσφορές, καθώς και άμεση πρόσβαση σε πρόσωπα επικοινωνίας και γραπτό ενημερωτικό υλικό.
Οι νέες περιοχές για βιομηχανικούς και ιδιωτικούς τελικούς πελάτες αποτελούν τη στρατηγική επέκταση της επικοινωνιακής αντίληψης της Novoferm. Παρά τη συνεχιζόμενη σημασία του εμπορίου και των βιοτεχνών στις αγοραστικές αποφάσεις, η ανεξάρτητη πληροφόρηση από τους κατασκευαστές γίνεται όλο και πιο σημαντική για τους πελάτες στην εποχή του Διαδικτύου. Η νέα διαδικτυακή προσφορά της Novoferm λαμβάνει επομένως υπόψη τις ανάγκες πληροφόρησης της εκάστοτε ομάδας πελατών - με τις πληροφορίες που προετοιμάζονται και συγκεντρώνονται για την ομάδα-στόχο και είναι επίσης διαθέσιμες λεπτομερώς με λίγα μόνο κλικ.
Για το παράδειγμα των ιδιωτών τελικών πελατών, αυτό σημαίνει ότι εκτός από μια περιοχή στην οποία παρουσιάζονται ολοκληρωμένες λύσεις για μονοκατοικίες και πολυκατοικίες, υπάρχει μια άλλη περιοχή με άμεση πρόσβαση στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων. Η περιοχή λύσεων είναι εξοπλισμένη με ένα χρήσιμο τεχνικό σημείο αναφοράς τόσο για τους ιδιώτες όσο και για τους βιομηχανικούς πελάτες: Διάφορες διαδραστικές τρισδιάστατες εφαρμογές δείχνουν πού χρησιμοποιούνται ποια προϊόντα Novoferm στις διάφορες ιδιοκτησίες.
Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ένα στοιχείο μενού μέσω του οποίου οι πελάτες οδηγούνται βήμα προς βήμα σε διάλογο στα κατάλληλα γι' αυτούς προϊόντα από άποψη λειτουργίας, σχεδιασμού και τιμής- εδώ εξετάζονται επίσης ειδικά θέματα όπως ο έλεγχος APP ή ο φωτισμός. Τέλος, οι επισκέπτες μπορούν όχι μόνο να παραγγείλουν ενημερωτικό υλικό από το novoferm.de μέσω του στοιχείου μενού "Επικοινωνία και εξυπηρέτηση", αλλά και να επικοινωνήσουν απευθείας με τους ειδικούς πωλήσεων και προϊόντων της Novoferm ή τους συνεργάτες πωλήσεων της εταιρείας.
Επειδή το Διαδίκτυο έχει ως στόχο να διευκολύνει τη γρήγορη και εύκολη επικοινωνία, οι πελάτες θα βρουν την ερώτηση "Έχουμε κεντρίσει το ενδιαφέρον σας;" σε εμφανές σημείο σε κάθε σελίδα που σχετίζεται με το προϊόν με συνδέσμους προς διάφορες προσφορές πληροφοριών. Επιπλέον, η Novoferm δεν αρκείται στην παρουσίαση υποσχέσεων απόδοσης και εικόνων προϊόντων: Οι επισκέπτες του ιστότοπου θα βρουν εκτεταμένες γκαλερί εικόνων για όλα τα προϊόντα. Δεν παρουσιάζουν απλώς τις διάφορες παραλλαγές των προϊόντων, αλλά φωτογραφίες υψηλής ποιότητας τεκμηριώνουν πού και πώς χρησιμοποιούνται αυτά τα προϊόντα.
Η Novoferm χρησιμοποίησε επίσης την επανεκκίνηση για να "συμμαζέψει" το σχεδιασμό των σελίδων και να τις φέρει σε επαφή με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Η σχεδιαστική γραμμή του νέου δικτυακού τόπου εντυπωσιάζει με το μοντέρνο, ξεκάθαρο σχεδιασμό της και είναι γραφικά σαφώς δομημένη. Αρκετές, μεγαλύτερες και εν μέρει δυναμικά μεταβαλλόμενες εικόνες καθώς και ανοιχτοί λευκοί χώροι δίνουν στον ιστότοπο μια γενναιόδωρη και ήρεμη εντύπωση. Ο οπτικός προσανατολισμός γίνεται επίσης ευκολότερος, επειδή οι περιοχές πληροφοριών είναι τώρα τοποθετημένες δίπλα-δίπλα αντί για δίπλα και είναι προσβάσιμες με απλή κύλιση.
Η σχεδιαστική ιδέα συμβαδίζει με τις επιλογές πλοήγησης. Και οι δύο μαζί πληρούν τρεις απαιτήσεις: Κάθε πελάτης ή υποψήφιος πελάτης μπορεί να αναγνωρίσει με μια ματιά πού εξυπηρετούνται τα ενδιαφέροντά του, π.χ. η επισκόπηση του περιεχομένου μπορεί να ανακληθεί με το πάτημα του ποντικιού. Επίσης, είναι δυνατή η γρήγορη, εύκολη και με διάφορους τρόπους εναλλαγή μεταξύ των σελίδων.
Τέλος, το novoferm.de είναι τεχνολογικά και δημιουργικά βελτιστοποιημένο για χρήση μέσω κινητών τηλεφώνων, η οποία αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Αντί για πολλά ένθετα επίπεδα με μεγάλες εκτάσεις κειμένου που είναι δύσκολο να διαβαστούν σε κινητές συσκευές, ο ιστότοπος παρουσιάζει όλο το περιεχόμενο με σαφή και εύχρηστο τρόπο- ενημερωτικές εικόνες διευκολύνουν την πρόσβαση στο εκάστοτε βαθύτερο επίπεδο πληροφοριών. Για να διασφαλιστεί ότι οι εικόνες και το κείμενο μπορούν να προβληθούν εύκολα από κάθε χρήστη, όλο το περιεχόμενο είναι προετοιμασμένο για όλες τις κινητές συσκευές και κλιμακώνεται έτσι ώστε να εμφανίζεται στο βέλτιστο μέγεθος σε κάθε οθόνη συσκευής.
Η Novoferm πέτυχε τρεις στόχους με τη νέα της ιστοσελίδα: η Novoferm διαθέτει πλέον έναν σύγχρονο, κομψό σχεδιασμό που αντικατοπτρίζει τις αισθητικές και τεχνολογικές εξελίξεις και εντυπωσιάζει με την απλή, προσανατολισμένη στον χρήστη πλοήγησή της. Δομικά, η οργάνωση και η ιεραρχία παρέχουν μια νέα σαφήνεια για την ταχέως αυξανόμενη γκάμα προϊόντων και λύσεων της Novoferm. Τέλος, όσον αφορά τον προσανατολισμό και την προσέγγιση, η Novoferm τοποθετείται σύμφωνα με τις μεταβαλλόμενες συμπεριφορές της αγοράς και των πελατών: επεκτείνοντας σημαντικά και εντατικοποιώντας την προσέγγισή της στους ιδιωτικούς και βιομηχανικούς τελικούς πελάτες, η έμφαση δίνεται στον άμεσο διάλογο με τους τελικούς πελάτες - και τεκμηριώνει επίσης τη σημαντική συμβολή της Novoferm στη διαμόρφωση του καθημερινού και εργασιακού περιβάλλοντος αυτών των ομάδων πελατών.
Ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες της Ευρώπης, η Novoferm έχει φυσικά κατά νου και άλλες εθνικές αγορές για την επαναλανσάρισή της. Για το λόγο αυτό, ο νέος δικτυακός τόπος μεταφέρθηκε κατ' αρχήν και στους δικτυακούς τόπους των εταιρειών της οικογένειας Novoferm που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις αγορές. Σε πρώτη φάση επαναλειτουργήθηκαν οι ιστότοποι στην Αυστρία, την Ελβετία, τη Δανία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Ρουμανία, την Ελλάδα και το Βέλγιο- σε δεύτερη φάση επαναλειτουργήθηκαν οι ιστότοποι στις Κάτω Χώρες, την Ιταλία, την Πολωνία και τη Βουλγαρία.